zaterdag 24 november 2012

Eindelijk een Kantoor

16 Januari 2009 | 15:51:11


Ik had al zo vaak aan Jolande gevraagd wanneer ik nou eindelijk eens mijn eigen kantoor kreeg, maar iedere keer had ze weer wat.
Toen de drukke decembermaand eraan kwam, zei ze dat ik nu eindelijk eens mee moest gaan helpen op Kladblog en toen ik zei dat dat alleen maar kon als ik een fatsoenlijk kantoor had, ging ze vlug aan de slag...

Als eerste moest er ruimte gevonden worden.
Kwam ze aan met een klein Ikea kastje, nou daar kon dus echt niets in.
Daarna kwam een groot Ikea kastje: veel te ondiep
Vervolgens een wijnkisje, hoog, zo hoog, daar had ik wel 2 ladders voor nodig, lekker handig...NOT
Toen kwam ze met een eierrekje dat ze wilde gaan verbouwen tot kantoor, hallo...eierrekje, klinkt als ...voor eieren...en aangezien ik geen ei ga ik daar dus ook niet in zitten!
 
Uiteindelijk vond ze een pandje wat tenminste normaal was en geschikt om kantoor in te maken (toch nog...echt vlot is ze niet hoor).
Pandje was aan de buitenkant vies gepleisterd, dus daar is een verfkwast overheen gegaan, want het mag er natuurlijk niet uitzien als een of ander afbraakpand.
En toen was de binnenkant aan de beurt.
 
Ik wilde hetzelfde behang als op de zolder in Griezelsteyn, alleen in een andere kleur, gelukkig wist Jolande waar dat vandaan kwam.
Het was er in mijn favoriete kleuren, dus behangen was zo gepiept.
 
Toen de vloer, ik wilde zwart parket, maar dat kon Jolande niet vinden (zei ze) .
En gewoon parket wilde ze niet verven...dat was te duur.
Maar ze had wel zwart tapijt gezien, dat leek me wel lekker warm aan mijn voetjes, dus dat is toen gelegd en het staat heel mooi bij het behang.
 
Kantoor moest natuurlijk ingericht. De meubeltjes had ik al heel lang geleden uitgezocht en gekocht,   ze moesten alleen even een likje verf krijgen.
Zwarte verf, zei ik, maar dat vond Jolande weer niets, die dacht dat ik dan mijn zwarte laptop, printer en telefoon niet meer zou terugvinden (hoe dom denkt ze dat ik ben?)
Nou goed, toen zei ik, doe alles maar groen, dat is tenslotte mijn lievelingskleur.
Nu zijn er zoveel kleuren groen en wat denk je? verft ze het precies dezelfde kleur als mijn jurk, ja toen zag je mij natuurlijk helemaal niet meer   en moest de boel alsnog een andere kleur krijgen: paars dit keer.
 
De paarse meubeltjes zijn heel mooi.
De stoel was veel te laag, maar Jolande heeft van hele mooie zwarte stof met spinnewebben erop, een lekker dik kussen gemaakt (soms valt ze best wel mee) het zit heerlijk zacht.
Er kwam een zwarte plank om allerlei spullen op te kunnen zetten en van de 3 Halloween heksen kreeg ik de   spinnenplant om erop te zetten.
Toen heb ik aan Jolande gevraagd of ik een   kantoordiertje mocht hebben voor de gezelligheid.
Ze zag al helemaal een leuk mandje staan met een SPINnend poesje erin, dus ze zei dat het goed was...hahaha
Toen vroeg ik of ze nog een vogelkooi had en of ze die dan onderaan de plank zou willen hangen.
Dat heeft ze gedaan, want ze dacht dus ik dacht een vogeltje op kantoor wilde hebben, whahaha.
Dat was ik natuurlijk helemaal niet van plan, in het kooitje woont nu Taran, een prachtige tarantula!
 
 Zo ziet Kantoor eruit.
 Ik, hard aan het werk.
 Op de plank de ordner met daarin de Sintswap-organisatie.
IK sta op Kladblog!!!
 Taran, mijn tarantula.


Spinnie
 
 

Geen opmerkingen: